Po přivítání s paní lektorkou byly děti rozděleny do čtyř skupin. Nejdříve jim lektorka vysvětlovala zásady třídění odpadu, pustila didaktická videa a na základě obsahu videí plnily děti soutěžní úkoly. V prvním úkolu musely seřadit nákupy podle toho, jak splňují požadavek na minimum odpadů od nejlepšího k nejhoršímu. Ve druhém úkolu třídily děti odpad do správných odpadových tašek a třetí úkol byl velmi zajímavý – skupiny dostaly krabici od bot, v níž byly porouchané věci a děti je musely opravit. (Děti přišívaly knoflík ke košili, zašívaly díru na ponožce a sešívaly roztrženou tašku, spravovaly roztržený řetízek, slepovaly rozbitou krabici a také musely opravit šňůrky u batohu. Šňůrku musely provléci tunýlkem a pak stahovacím kroužkem, no, byla to fuška…) Všechno výtečně žáci zvládli. Děti se chovaly slušně, paní lektorka řekla, že jsme hodná a chytrá třída a velmi děti pochválila. Každý dostal drobnou odměnu. Věřím, že náplň této smysluplné exkurze určitě přispěla u dětí k upevnění správného vztahu k přírodě.
Mgr. Dana Vápeníčková, třídní učitelka