- V Itálii si žáci v družstvech vyrobili mini pizzu, skládali obrázek Benátek a seznámili se z nejznámějšími místy této země.
- Ve Francii se dověděli zajímavosti o zemi i Eiffelově věži, kterou si ve zmenšeném 3D modelu poskládali. Učili se pozdravy, tudíž odcházeli se zvoláním "au revoir"!
- Na Slovensku si žáci nejdříve poslechli státní hymnu, do které doplňovali chybějící text. Po sdělení základních informací a zhlédnutí dokumentu o krásách země vyplňovali ve skupinách soutěžní kvíz. Na závěr se snažili přeložit několik slovenských slovíček.
- V České republice si vyzkoušeli metodu skládankového čtení o českém národním stromu. Po přečtení a následném sdílení přečteného ve skupinkách si každý žák nakreslil svou představu lípy.
- Nizozemsko si žáci nejdříve pomocí atlasu vyhledali na slepé mapě, poté se v pracovních listech seznamovali s jeho zajímavostmi. Rovněž řešili matematické příklady.
- V Belgii navštívili Europarlament a naučili se píseň Are you sleeping vždy ve třech evropských jazycích.
- V Rakousku žáci po působivém úvodu o zajímavostech země skládali za doprovodu Malé noční hudby puzzle s motivem rakouské sladkosti, Mozartovými koulemi.
- Anglie prověřila paměť při Kimově hře. Žáci si měli během jedné minuty zapamatovat co nejvíce z 22 symbolů této země napsaných v českém i anglickém jazyce. Další specifika se pak snažili přiřadit k zemím, pro něž jsou typické.
Mgr. Irena Wolkowinská