V pátek 27. 9. 2024 si žáci čtvrtých a pátých tříd připomněli Evropský den jazyků formou zábavného dopoledne. Cílem projektu bylo postupně navštívit pět evropských zemí, získat povědomí o jejich zajímavostech, splnit zadané úkoly vztahující se vždy k dané zemi a podpořit týmovou práci. Projektová výuka byla zahájena v osm hodin ve vestibulu školy poslechem evropské hymny. Cestovatelé byli seznámeni s organizací projektu, poučeni o bezpečnosti a pravidlech chování. Poté se jednotlivé skupiny (třídní kolektivy) přesunuly do svých tříd, kde si žáci vyrobili Europasy pro sběr razítek a v 8.55 se podle připraveného harmonogramu vydali na cestu Evropou.
- V Itálii si žáci povídali o zajímavých místech a slavných osobnostech. Všichni již budou vědět, že Bologna není jen místem, kde vznikla omáčka ke špagetám, ale že je zde nejstarší univerzita světa. Žáci si vyrobili pizzu z koření a sopku Etnu.
- Ve Francii doplňovali slova do textu, poté tato slova přiřazovali k obrázkům. Na závěr si poskládali puzzle Eiffelovy věže.
- V Německu žáci zjišťovali informace o reáliích země, luštili křížovky, rozřazovali slova podle jazyků a sestavovali ingredience na eintopf.
- V Polsku děti přivítal Misz Uszatek svou večerníčkovou písničkou, poté pracovali s atlasy a slepými mapami, doplňovali informace do textu. Nakonec se pokusili sestavit česko-polský slovníček. Před odchodem se s nimi rozloučili Bolek a Lolek.
- Anglie prověřila znalosti hlavních indicií evropských států a zručnost při skládání dvou druhů puzzlí – Londýn a karta s údaji o Velké Británii.
V Ostravě-Porubě 27. 9. 2024 Mgr. Irena Wolkowinská